52ο ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ - ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ _ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

synedrioΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ _ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ...

 

 ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ

 

Κυρίες και κύριοι καλεσμένοι,
Συναδέλφισσες - συνάδελφοι,

Εκ μέρους της Διοίκησης της Ομοσπονδίας μας σας καλωσορίζω στο 52ο Εκλογοαπολογιστικό Συνέδριο μας.

Πραγματοποιείται την εποχή μιας πολύπλευρης οικονομικής, θεσμικής και αξιακής κρίσης, με τη χώρα μας να είναι η μοναδική στην Ευρωπαϊκή Ένωση που συνεχίζει να βρίσκεται σε κατάσταση κρατικής στασιμοχρεοκοπίας και σε αδυναμία δημιουργίας ορατής προοπτικής για το μέλλον της.

Παρά τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό, η κυρίαρχη ιδεολογία είναι η διαιώνιση του κρατισμού, ένα καθεστώς που αντιστέκεται με όλες του τις δυνάμεις στη μεταρρύθμιση της οικονομίας και των δομών του Κράτους, συνθλίβοντας κάθε προοπτική παραγωγικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης και υπονομεύοντας το παρόν και το μέλλον της χώρας.

Η δημαγωγία, η ρητορική του μίσους και η πολιτική κουλτούρα της ανομίας κυριαρχούν πλέον στον δημόσιο λόγο και τη πολιτική ζωή, καλλιεργώντας προϋποθέσεις αναβίωσης ενός νέου εθνικού διχασμού.

Βιώνουμε υποτίθεται ημέρες εξόδου από τα Μνημόνια που εν τούτοις συνεχίζουν να παράγουν δεσμεύσεις για πολλές δεκαετίες και σε συνδυασμό με την υπερφορολόγηση και τον ασθματικό βηματισμό ανάπτυξης, διαμορφώνεται ένα ασφυκτικό περιβάλλον οιονεί χρεωκοπίας της χώρας. Πορεύεται με μεγαλύτερο δημόσιο χρέος, μεγαλύτερη αλλά χειρότερη δημόσια διοίκηση, διαλυμένη εκπαίδευση, περίεργες δοσοληψίες εκτελεστικής και δικαστικής εξουσίας όπου η διάκριση των εξουσιών παραβιάζεται και οι θεσμοί εργαλιοποιούνται, με σκανδαλώδη ανοχή στην πολιτική βία και εμπεδωμένο κλίμα ανασφάλειας.

Σε αυτή τη κοινωνία των πολιτών της ανέχειας και της διεύρυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων και αυτή η Κυβέρνηση συνεχίζει να μεταχειρίζεται το Κράτος ως λάφυρο προς διανομή, μοιράζοντας προνόμια και προσόδους σε ομάδες συμφερόντων, τα «δικά τους παιδιά» κάθε φορά. Ο πελατειακός κρατισμός μέσα από το λαϊκισμό και τη δημαγωγία καθηλώνει τη χώρα για να διατηρηθούν σκανδαλώδη προνόμια των ευνοημένων του συστήματος, που τα πληρώνουμε οι απέξω με φόρους και φτώχεια από τη μετακύληση του κόστους της χρεωκοπίας στις πλάτες μας. Αλλά ο πλούτος παράγεται από τους καθημαγμένους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα και η Κυβέρνηση μας επιφυλάσσει μόνον επιδόματα που ως άφρονες όσοι τα δικαιούνταν, ήδη τα «σπατάλησαν»!

Σε έναν κλάδο όπως ο Επισιτισμός - Τουρισμός, παρά τη συνεχή μεγέθυνση και τα ρεκόρ επισκεψιμότητας και εσόδων, πολλές επιχειρήσεις συνεχίζουν να λειτουργούν εξατομικευμένα σε περιβάλλον ασυδοσίας και αθέμιτου ανταγωνισμού και μεταχειρίζονται το εξαιρετικά εξειδικευμένο προσωπικό τους ως ανειδίκευτους εργάτες. Ιδιαίτερα στον χαοτικό χώρο του Επισιτισμού διατηρούνται κορυφαίες επιδόσεις στην αδήλωτη ή ψευδώς δηλωμένη απασχόληση, προφανώς οι επιχειρήσεις στηρίζουν τη κερδοφορία τους στην εισφοροδιαφυγή – εισφοροκλοπή, δηλώνοντας το 75% των εργαζομένων με καθεστώς μερικής απασχόλησης και καταφέρνοντας ολέθριες επιπτώσεις στην κοινωνική ασφάλιση από τη μείωση των ασφαλιστικών εισροών στα ασφαλιστικά ταμεία.

Βασίζονται στην αδυναμία των εργαζομένων να προβάλουν στοιχειώδεις αντιστάσεις, από τη γενικευμένη ανασφάλεια και το φόβο της ανεργίας, με το στρατό των ανέργων να διαμορφώνει συνθήκες πολιορκητικού κριού για την εργασία στον κλάδο.
Στην χώρα μας οι ονομαστικές μειώσεις μισθών μετετράπησαν σε εργαλείο της εσωτερικής υποτίμησης σε συνδυασμό με τη πλήρη αποδόμηση και κατάρρευση του συστήματος συλλογικής διαπραγμάτευσης και των ΣΣΕ, που λειτούργησαν ως επιταχυντής της γενικευμένης μείωσης των μισθών στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας, όπως επιδίωκε η πολιτική της εσωτερικής υποτίμησης. Ωστόσο, η έμφαση στο μισθολογικό κόστος και στην απορρύθμιση της αγοράς εργασίας δεν είχε τα προσδοκώμενα από κάποιους αποτελέσματα. Η εσωτερική υποτίμηση μέσω της μείωσης των μισθών, που επιχειρήθηκε στην Ελλάδα, δεν οδήγησε σε βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας αλλά, μέσω της δραστικής συρρίκνωσης του εισοδήματος και των αρνητικών επιπτώσεων στην πλευρά της ζήτησης, τροφοδότησε τον φαύλο κύκλο ύφεσης και αποεπένδυσης.

Αγνοήθηκε έτσι συστηματικά ότι ο μισθός, εκτός από τη διάσταση του κόστους για τις επιχειρήσεις, αποτελεί εισόδημα για τους εργαζόμενους και παράλληλα βασική συνιστώσα της εσωτερικής ζήτησης και βασική πηγή χρηματοδότησης του ασφαλιστικού συστήματος.

Σε καμία άλλη χώρα της Ευρωζώνης, συμπεριλαμβανομένων των χωρών της περιφέρειας της Ευρωζώνης που έχουν ενταχθεί στο μηχανισμό στήριξης συνυπογράφοντας μνημόνια με την Τρόϊκα, ή που αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα δημοσίου χρέους, δεν παρατηρήθηκαν μειώσεις μισθών παρομοίου εύρους, αφού η σωρευτική μείωση του μέσου πραγματικού μισθού από τη δογματική εμμονή στη μισθολογική υποτίμηση που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα, οδήγησε σε κατακρήμνιση της αγοραστικής μας δύναμης σε συνθήκες υπερφορολόγησης.

Η Κυβέρνηση την ίδια ώρα που διαφημίζει ότι θεωρεί το ζήτημα των κλαδικών συμβάσεων ως κορυφαία προτεραιότητα, συνεχίζει το κρατικό παρεμβατισμό στις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις και το Υπουργείο Εργασίας ουδέποτε έδωσε εξηγήσεις για τη σκοπιμότητα της διατύπωσης στη «περίφημη» εγκύκλιο της 13ης Ιουνίου 2018, η οποία έδωσε τη δυνατότητα στους εργοδότες σε περίπτωση που δεν υποβάλουν τα μητρώα μελών τους, να μπλοκάρουν την επέκταση των συλλογικών συμβάσεων. Να υποθέσουμε ότι πρόκειται για φθηνή απόπειρα μετακύλισης ευθυνών!

Παρά ταύτα πετύχαμε τη κήρυξη ως γενικώς υποχρεωτικής της κλαδικής μας σύμβασης Ξενοδοχοϋπαλλήλων, δημιουργώντας ένα νέο τοπίο στις εργασιακές σχέσεις στο Τουρισμό και προς τούτο ήταν σημαντική πέραν της πολιτικής βούλησης και η συμβολή της ηγεσίας των Ξενοδόχων που παραχώρησε τα μητρώα μελών της, κόντρα σε ακραίες φωνές στο εσωτερικό της που ζητούσαν «αντισταθμιστικά», επιδιώκοντας οιονεί την απαλλαγή τους από κάθε έννοια συλλογικής ρύθμισης και η οποία τους επέτρεπε ως τώρα να εφαρμόζουν όρους αμοιβής και εργασίας ανειδίκευτου εργάτη.

Ο αγώνας μας για τη συλλογική ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στον Επισιτισμό Τουρισμό είναι αδιάκοπος, όσο και αν η μάχη σε αυτή τη δυστοπική μνημονιακή εποχή ήταν εν πολλοίς άνιση από την απώλεια κάθε διαπραγματευτικής ισχύος, μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο απορρύθμισης και ευελιξίας που μας επεβλήθη. Αλλά αυτοί που πιστεύαμε στην αξία του κοινωνικού διαλόγου και των συλλογικών ρυθμίσεων ήμασταν απελπιστικά λίγοι από όλες τις πλευρές. Ορισμένοι αντί να καθίσουν με τους εργοδότες στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, περιορίζονται σε προσχηματικές καταγγελίες που αγνοούν τη μεταμνημονιακή πραγματικότητα, αναμασώντας ουσιαστικά τις εμμονές και ιδεοληψίες τους και εγκαταλείποντας τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων του Ιδιωτικού Τομέα έρμαια στις διαθέσεις των εργοδοτών.

Η παρουσία συλλογικών ρυθμίσεων και ειδικά η υποχρεωτική εφαρμογή μιας κορυφαίας ΣΣΕ όπως αυτής των Ξενοδοχοϋπαλλήλων, αποκαθιστά σε σημαντικό ποσοστό την αγοραστική δύναμη όλων των εργαζομένων, θέτει όρους ισότητας και βάζει φραγμό στην εξατομίκευση των όρων αμοιβής και εργασίας, στην απορρύθμιση και χειραγώγηση των εργασιακών σχέσεων στο κλάδο, καθώς και μηδενίζει τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων.

Η Ομοσπονδία θα συνεχίσει να παλεύει για τις κλαδικές συμβάσεις και τη συλλογική ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στον Επισιτισμό Τουρισμό. Μέσα στο μνημονιακό πλαίσιο απορρύθμισης και ευελιξίας αγωνιστήκαμε για την αποκατάσταση όχι μόνον των κλαδικών συμβάσεων που παραδοσιακά υπογράφαμε στα Ξενοδοχεία, Επισιτισμό και Ζαχαρώδη, αλλά και για πρώτη φορά σε τομείς όπως τα μη κύρια Τουριστικά Καταλύματα, οι Οργανωμένες Αλυσίδες Εστίασης και τα Αρτοποιεία, ενώ από την αρχή του έτους έχουμε εκκινήσει νέες διαπραγματεύσεις για το 2019, με όσες εργοδοτικές οργανώσεις έχουν λήξει οι διαιτητικές αποφάσεις.

Η Κυβέρνηση πάλι με το περιβόητο νόμο 4387/2016 ισοπέδωσε το εφάπαξ των Ξενοδοχοϋπαλλήλων, με το αυθαίρετο νέο κούρεμα των εφάπαξ παροχών που κατέληξαν και κάτω από τη σημερινή αξία των εισφορών των ασφαλισμένων αλλά και τη παράλληλη κατάργηση του ειδικού καθεστώτος της 20ετίας. Όχι μόνον απαλλοτρίωσε τα αποθεματικά και τη περιουσία του Ταμείου Πρόνοιας Ξενοδοχοϋπαλλήλων πλέον διαπιστώσαμε και από την ομολογία της διοίκησης του ΕΤΕΑΕΠ, ότι μοιράζει, από τις εισφορές μας ασφαλώς που είναι δεκάδες εκατομμύρια ετησίως, παχυλά εφάπαξ σε υπαλλήλους του δημοσίου και των ΔΕΚΟ κατά χιλιάδες και κατά προτεραιότητα και την ίδια ώρα χορηγεί 90 μόλις εφάπαξ παροχές το μήνα στους Ξενοδοχοϋπαλλήλους.

Εξάλλου παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις μας, το Υπουργείο Εργασίας αδιαφόρησε τελικά για τη στήριξη των εποχικά εργαζόμενων στον κλάδο, με βελτίωση της επιδότησης ανεργίας τους όπως υπόσχονταν προεκλογικά.

Το Υπουργείο Τουρισμού επιτέλους προκήρυξε και υλοποιεί Τμήματα Μετεκπαίδευσης για τους εμπειρικούς εργαζόμενους σε 10 περιοχές της χώρας, αφήνοντας όμως απέξω από το σχεδιασμό μεγάλους τουριστικούς προορισμούς όπως το Ηράκλειο, το Ναύπλιο και η Πάτρα παρά τη μεγάλη ζήτηση από τη πολυετή διακοπή λειτουργίας της Μετεκπαίδευσης.

Ο Τουρισμός χαρακτηρίζεται από μια ανεξέλεγκτη μεγέθυνση, ανεπάρκεια υποδομών αλλά και απουσία συγκροτημένου σχεδιασμού. Παρά το γεγονός ότι ουσιαστικά αποτελεί την ατμομηχανή της οικονομίας, εν τούτοις στη πράξη είναι πεδίο χαμηλής προτεραιότητας στους σχεδιασμούς των κυβερνητικών πολιτικών. Ωστόσο οι άναρχοι και ταχύτατοι ρυθμοί ανάπτυξης, σε συνδυασμό με την υποτίμηση του περιβαλλοντικού κόστους, ιδίως όταν ξεπερνούν την κρίσιμη χωρητικότητα μιας περιοχής, έχουν αναγάγει σε σημείο αιχμής την επιδεικνυόμενη αδυναμία ή αδιαφορία στην υιοθέτηση σύγχρονων λύσεων στην αποκομιδή και διαχείριση των σκουπιδιών, την ώρα που σε όλο το πολιτισμένο κόσμο παράγεται πλούτος και ενέργεια από τα απόβλητα. Σε πολλές περιοχές και κυρίως στον κορυφαίο τουριστικό προορισμό της Κέρκυρας, είχαμε εν πολλοίς επανάληψη φαινομένων Κερατέας από την εργαλειοποίηση της «αντίστασης» χωροθέτησης, που οδηγεί τελικά στην αποκρουστική εικόνα των βουνών από σκουπίδια μέσα στη πόλη, σε όλη τη τουριστική περίοδο.

Τα υδατοδρόμια πάλι είναι μια κορυφαία υποδομή για τη ταχεία διασύνδεση της νησιωτικής Ελλάδας που καρκινοβατεί, προφανώς λόγω αντιτιθέμενων συμφερόντων, και είναι απόλυτα αναγκαία για τη στήριξη του τουρισμού αλλά και για την εύκολη, γρήγορη και οικονομική διασύνδεση απομονωμένων περιοχών της άγονης γραμμής.

Η περίφημη επένδυση τέλος του Ελληνικού, στην οποία διακυβεύονται χιλιάδες θέσεις απασχόλησης έχει βαλτώσει από τις πολλαπλές υπονομευτικές παρεμβάσεις.

Συναδέλφισσες – οι,

Σε αυτό το τοξικό περιβάλλον, με το άδικο και εξοντωτικό φορολογικό σύστημα κυριαρχεί η απoεπένδυση, η απώλεια θέσεων εργασίας και η συνεχής διαρροή του πλέον κατηρτισμένου εργατικού δυναμικού στο εξωτερικό (brain drain).

Το πελατειακό σύστημα υπέσκαψε κάθε αίσθηση αξιοκρατίας και συνακόλουθα εμπιστοσύνης των πολιτών στους πολιτικούς και οικονομικούς θεσμούς. Η διάχυτη καχυποψία δηλητηριάζει και υπονομεύει τις δυνατότητες ανάκαμψης της οικονομίας, την ίδια ώρα που το πολιτικό προσωπικό αδυνατεί να προτείνει ένα εθνικό σχέδιο υπέρβασης της κρίσης.

Εν τέλει στην Ελλάδα της απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων και της αποδυνάμωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων, απαιτείται αναδιάταξη του παραγωγικού μοντέλου της χώρας με ένα προοδευτικό σχέδιο ανασυγκρότησης που θα συμφιλιώσει την ανάπτυξη με τη κοινωνική δικαιοσύνη. Η συνεχής ανάπτυξη του τουριστικού Τομέα να πραγματοποιείται προς όφελος και των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων οι οποίοι αντιμετωπίζουν ένα περιβάλλον καθημερινής ανασφάλειας. Οι εργαζόμενοι στον Επισιτισμό Τουρισμό απαιτούμε ευκαιρίες απασχόλησης με επαναρρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, αποκατάσταση των προστατευτικών διατάξεων της εργατικής νομοθεσίας, καθολική εφαρμογή και επέκταση των συλλογικών συμβάσεων. Χρειάζεται να επικεντρωθούμε στη στήριξη της ανεργίας και εποχικής ανεργίας, αλλά και στην εκπαίδευση και πιστοποίηση των εργαζομένων που θα συμβάλουν στο περιορισμό των ανισοτήτων και το κοινωνικό αποκλεισμό των μακροχρόνια ανέργων.

 

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

 

• ΚΛΑΔΙΚΕΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ολοκληρώθηκε ένας κύκλος από το 2012, όταν οι εργοδότες κατήγγειλαν τις κλαδικές μας συμβάσεις και το αποτέλεσμα δικαιώνει τον αγώνα μας, με αιχμή τη κήρυξη ως γενικώς υποχρεωτικής της ΚΣΣΕ Ξενοδοχοϋπαλλήλων, αλλά και με τη παρουσία συλλογικών ρυθμίσεων σε κάθε όμορο τομέα ευθύνης της ΠΟΕΕΤ. Μετά από πολυετή μάχη διαθέτει πλέον ενεργές συμβάσεις σε όλους τους τομείς ευθύνης της και για πρώτη φορά με τις οργανωμένες αλυσίδες εστίασης, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τους αρτοποιούς.

Η Ομοσπονδία συνεχίζει τη διαπραγμάτευση για την έκδοση Διαιτητικών Αποφάσεων που αφορά το 2018 στον Επισιτισμό και τις οργανωμένες αλυσίδες Εστίασης, ενώ από την αρχή του έτους απέστειλε 3 νέες εξώδικες προσκλήσεις για έναρξη διαπραγματεύσεων στις εργοδοτικές οργανώσεις ΠΟΕΣΕ, ΣΕΤΚΕ και ΣΕΠΟΑ για να ρυθμίσει τις εργασιακές σχέσεις για το 2019.

Μέχρι στιγμής πραγματοποιήσαμε τις πρώτες συναντήσεις και αμέσως μετά το συνέδριο μας η νέα διαπραγματευτική ομάδα θα συνεχίσει τη μάχη για τη συλλογική ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων. Αναλυτικά:

Κ.Σ.Σ.Ε. ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ

Μετά τη θυελλώδη εκείνη διαπραγμάτευση του 2012, τη καταγγελία της σύμβασης από τους εργοδότες και την αγωνιώδη προσπάθεια της διατήρησης της ΣΣΕ τουλάχιστον στα Ξενοδοχεία, έστω με μειώσεις μισθών, ακολούθησε μια ειλικρινής συνεργασία με τους εργοδότες, όπου ανανεώσαμε 2 φορές τη συλλογική σύμβαση με χορήγηση και κάποιων συμβολικών αυξήσεων. Η διαπραγμάτευση αυτή τη φορά για την ανανέωση της κορυφαίας κλαδικής μας σύμβασης ξεκίνησε με τη νέα τότε ηγεσία των Ξενοδόχων και μια νέα όσο και άπειρη διαπραγματευτική ομάδα από Ξενοδόχους οι οποίοι έθεσαν εξαρχής ανεδαφικά αιτήματα σε μια συγκυρία που οι εργαζόμενοι είχαμε προσδοκίες για βελτίωση της θέσης μας και χορήγηση διορθωτικών αυξήσεων. Οι συναντήσεις μας δεν είχαν παραγωγικό χαρακτήρα και όσο πλησιάζαμε την 31η Μαρτίου και τη μετενέργεια, αποφασίσαμε να παραπέμψουμε τη συλλογική διαφορά στον ΟΜΕΔ ζητώντας υπηρεσίες Μεσολάβησης. Μετά από τις αναγκαίες συγκλήσεις, τελικά και τα δύο μέρη αποδεχτήκαμε τη πρόταση της Μεσολαβήτριας και υπογράψαμε την ανανέωση της Σύμβασης με διετή ισχύ για το 2018-2019, που προέβλεπε χορήγηση πραγματικών αυξήσεων στους μισθούς από 1,5% για κάθε έτος, ενσωμάτωση των Τεχνιτών Ζαχαρωδών στη σύμβαση στην Α' κατηγορία και Γ' αντίστοιχα των βοηθών και μια ασαφέστατη διατύπωση όπου ορίζεται ότι όποιος εργάζεται σε ημέρες εβδομαδιαίας ανάπαυσης του οφείλεται αμοιβή και ασφάλιση, αντί της διευθέτησης χρόνου που επιζητούσαν οι εργοδότες για τους εποχικά εργαζόμενους. Αξίζει να σχολιάσουμε ότι η εργοδοτική πλευρά στη διάρκεια της διαπραγμάτευσης είχε αποδεχθεί την ένταξη και άλλων ειδικοτήτων όπως οι υπάλληλοι γραφείου, πωλήσεων και κρατήσεων κλπ. που είναι ακάλυπτοι από συλλογική σύμβαση, αλλά στην πορεία το αναίρεσαν, προφανώς κάτω από τις αντιρρήσεις των μελών τους.

Η ΚΣΣΕ Ξενοδοχοϋπαλλήλων κηρύχθηκε και ως γενικώς υποχρεωτική και έγινε πράξη το άρθρο της σύμβασης που υπογράψαμε με τους εργοδότες ότι από κοινού θα επιδιώκαμε την επέκταση και υποχρεωτική εφαρμογή της. Παράλληλα επεκτάθηκαν και οι Τοπικές Κλαδικές στα Χανιά, τον Α. Νικόλαο και τη Ρόδο με αποτέλεσμα όλη η χώρα και το σύνολο των Ξενοδοχοϋπαλλήλων, να καλύπτονται από την Κλαδική μας Σύμβαση. Θεωρούμε ότι η υποχρεωτική εφαρμογή της Κλαδικής μας Σύμβασης Ξενοδοχοϋπαλλήλων, δημιουργεί ένα νέο τοπίο στις εργασιακές σχέσεις της Ξενοδοχειακής αγοράς και διαμορφώνει τις καλύτερες συνθήκες αμοιβής και όρων εργασίας για τους εργαζόμενους στην επερχόμενη τουριστική περίοδο.

Κ.Σ.Σ.Ε. ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ

Η ΔΑ ΠΕΝΤ. 8/2016 ήταν προϊόν μιας μαραθώνιας διαπραγμάτευσης από το καλοκαίρι του 2014, μετά την αποκατάσταση της μονομερούς προσφυγής στη Διαιτησία, που αν μη τι άλλο οδήγησε τους εργοδότες ξανά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, με άγνωστο εν πολλοίς το ποσοστό εφαρμογής της στον κλάδο, αλλά με συμβολή κατά την άποψή μας στη δημιουργία ενός πλαισίου συλλογικής ρύθμισης ως σημείο αναφοράς, στον πλέον απορρυθμισμένο τομέα του Επισιτισμού Τουρισμού.

Παρά την σημαντική διόρθωση που επήλθε στους μισθούς έναντι της τελευταίας υποχρεωτικής ΣΣΕ του 2010 - 11 η εργοδοτική πλευρά συνεχίζει να μην επιδεικνύει καμία διάθεση επίλυσης της συλλογικής διαφοράς, προβάλλοντας ως προϋπόθεση την αποδοχή από την πλευρά μας «αιτημάτων» που είτε επιχειρούν να υποκαταστήσουν νόμους του Κράτους, είτε θα κατάφερναν συντριπτικά πλήγματα στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των απασχολούμενων στην εστίαση. Από τη σύγκριση των στοιχείων του ΕΦΚΑ εμφανίζεται συνεχής αυξητική τάση στον αριθμό των επιχειρήσεων και στον αριθμό των ασφαλισμένων αλλά με δραματικές εις βάρος τους μεταβολές στην κατανομή της απασχόλησης και του μέσου μισθού. Η διαπραγμάτευση για την ανανέωση της Διαιτητικής Απόφασης με τις ΠΟΕΣΕ/ΓΣΕΒΕΕ κατέληξε σε αδιέξοδο από την αντιπαραγωγική στάση των εργοδοτών οι οποίοι απαιτούσαν την κατάργηση με σύμβαση των ποσοστών των σερβιτόρων, εφαρμογή εργοσήμου και μια «διευθέτηση χρόνου εργασίας» κατά τις διαθέσεις του κάθε εργοδότη. Παρά την έκδοση Διαιτητικής απόφασης Τριμελούς Διαιτησίας με χορήγηση αύξησης 1% στους μισθούς οι εργοδοτικές οργανώσεις στην Εστίαση (ΠΟΕΣΕ/ΓΣΕΒΕΕ) κατέθεσαν έφεση στον ΟΜΕΔ, προσφεύγοντας στη Πενταμελή Επιτροπή Διαιτησίας κατά της Δ.Α. ΤΡΙΜ. 7/2018, εξαντλώντας κάθε τακτικισμό για να καθυστερήσουν την εφαρμογή της Διαιτητικής Απόφασης, την ίδια ώρα που συνεχίζεται το πάρτι με τη ψευδώς δηλωμένη απασχόληση στον κλάδο τους.

Το αποτέλεσμα είναι, μετά τη διακοπή λειτουργίας του ΟΜΕΔ πάνω από 3 μήνες και αντίστοιχα την αδυναμία συνεδρίασης της Πενταμελούς Διαιτησίας από τη μη έγκαιρη αντικατάσταση των Δικαστών μελών της, να εκκρεμεί η έκδοση της Διαιτητικής απόφασης για το 2018 και ταυτόχρονα έχουμε εκκινήσει διαπραγματεύσεις και για το 2019. Αλλά ο χαοτικός όσο και ακραία απορρυθμισμένος Τομέας της Εστίασης χρειάζεται συλλογικές ρυθμίσεις για τη στοιχειώδη προστασία των εργαζομένων.

Κ.Σ.Σ.Ε. ΖΑΧΑΡΩΔΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ

Η διαπραγμάτευση με τους εργοδοτικούς φορείς των ζαχαρωδών προϊόντων είχε καταλήξει σε αδιέξοδο λόγω της απαίτησης των εργοδοτών στη Βιομηχανία (ΕΒΒΖΕ/ΣΕΒ) να μη συνεργήσουν στην υπογραφή σύμβασης από κοινού με τα εργαστήρια, επικαλούμενοι την ανάγκη διαχωρισμού λόγω ασύμβατης επιχειρηματικής δραστηριότητας της Βιομηχανίας με τα εργαστήρια.
Τελικά προχωρήσαμε στην υπογραφή μιας νέας Κλαδικής Σύμβασης που θα ρυθμίζει τους όρους αμοιβής και εργασίας στο προσωπικό στις Βιομηχανίες/Βιοτεχνίες με διετή περίοδο ισχύος έως 31.12.2019 και χορήγηση αύξησης 1% από 01.01.2019, διασφαλίζοντας ότι δεν υπήρχε καμία απώλεια δικαιωμάτων από τον διαχωρισμό της πρώην ενιαίας Κλαδικής Σύμβασης, αφού ενσωματώσαμε το περιεχόμενο της Δ.Α.ΠΕΝΤ. 7/2016 Ζαχαρωδών Προϊόντων.

Κ.Σ.Σ.Ε. ΖΑΧΑΡΩΔΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Λόγω των απαιτήσεων των Βιομηχάνων για κατάτμηση της Σύμβασης, σπαταλήσαμε αρκετούς μήνες πριν οδηγηθούμε στην υπογραφή της νέας διετούς συμφωνίας με χορήγηση αύξησης 1% από 01.01.2019 αν και είχαμε καταλήξει σύντομα σε συμφωνία με τους ΟΕΖΕ/ΓΣΕΒΕΕ, η οποία διασφαλίζει τους όρους αμοιβής και εργασίας του προσωπικού των εργαστηρίων Ζαχαροπλαστικής.
Θεωρούμε σημαντική εξέλιξη ότι μετά την υπογραφή πραγματικών αυξήσεων στα Ξενοδοχεία η συμβολική αύξηση βάζει τέλος στις μειώσεις μισθών και στα Ζαχαρώδη προϊόντα και από τους ΣΕΒ/ΕΒΒΖΕ και ΓΣΕΒΕΕ/ΟΕΖΕ.

Κ.Σ.Σ.Ε. ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΜΗ ΚΥΡΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ

Καλέσαμε την Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος (Σ.Ε.Τ.Κ.Ε.) με σκοπό την κατάρτιση και υπογραφή μιας νέας Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης που θα αφορά τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στα μη κύρια τουριστικά καταλύματα για το 2018.
Οι εργοδότες αρνήθηκαν τη διαβούλευση και καταφύγαμε στις υπηρεσίες Μεσολάβησης του ΟΜΕΔ. Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση εκδόθηκε η πρόταση του Μεσολαβητή από την οποία προέκυπτε το θεσμικό πλαίσιο της Σύμβασης Ξενοδοχοϋπαλλήλων με σχετικά μικρότερους βασικούς μισθούς, δεν έγινε αποδεκτή από τους εργοδότες και καταφύγαμε στη Διαιτησία, από την οποία εκδόθηκε η Δ.Α.ΤΡΙΜ. 6/2018 με το ίδιο περιεχόμενο που αυτή τη φορά έγινε αποδεκτή από τη ΣΕΤΚΕ με αποτέλεσμα να έχουμε για πρώτη φορά ρυθμισμένες εργασιακές σχέσεις και στα Ενοικιαζόμενα Δωμάτια.

Κ.Σ.Σ.Ε. ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ

Πρόκειται για τον πιο απορρυθμισμένο Τομέα του Επισιτισμού Τουρισμού και ίσως συνολικά του Ιδιωτικού Τομέα. Μετά την έκδοση της περίφημης Δ.Α. ΠΕΝΤ. 3/2018 με περίοδο ισχύος από 29.03.2017 έως τις 29.03.2018, ο Σύνδεσμος Επωνύμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης (Σ.ΕΠ.Ο.Α) προσέφυγε και στα δικαστήρια και αναμένουμε την έκδοση της απόφασης από το Εφετείο Αθηνών όπου συζητήθηκε η αγωγή τους, ενώ έχουν ήδη απορριφτεί τα προσωρινά μέτρα που επεδίωξαν για να μην εφαρμοστεί άμεσα η Διαιτητική Απόφαση. Ταυτόχρονα ενώ οφείλονται αναδρομικές αποδοχές στους εργαζόμενους στα ταχυφαγεία, έχουμε προσκαλέσει το ΣΕΠΟΑ για υπογραφή συλλογικής σύμβασης για το 2018 και για το 2019, οι εργοδότες έχουν δηλώσει ότι αν απορριφτεί η αγωγή τους θα σταματήσουν τουλάχιστον τη ψευδή επιχειρηματολογία ότι δεν είναι εργοδοτική οργάνωση, γενικά όμως συνεχίζουν να αρνούνται το διάλογο εξαντλώντας κάθε μέσο παρεμπόδισης της προόδου των διαπραγματεύσεων.

Κ.Σ.Σ.Ε. ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΑ

Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας κίνησε την διαδικασία έναρξης διαλόγου με σκοπό την κατάρτιση και υπογραφή Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης που θα αφορά τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων με συναφείς ειδικότητες του κλάδου μας στα αρτοποιεία, διαπιστώνοντας ότι ο κλάδος που εκπροσωπούν εκτός της κύριας δραστηριότητάς του που είναι η παραγωγή άρτου, έχει επεκταθεί σε επισιτιστικές υπηρεσίες καθώς και ζαχαρωδών προϊόντων, απασχολώντας ειδικότητες που εκπροσωπούνται από την οργάνωσή μας.
Η επιχειρηματολογία των εργοδοτών σε όλη τη συλλογική διαπραγμάτευση ήταν ότι τα αρτοποιεία που πράγματι παρέχουν υπηρεσίες εστίασης, είναι αλυσίδες ή σημεία πώλησης και δεν είναι μέλη τους, επικαλούμενοι ότι οι ίδιοι εκπροσωπούν αποκλειστικά παραδοσιακά αρτοποιεία με μόνο αντικείμενο την παραγωγή άρτου. Μετά από πολύμηνη όσο και άγονη διαπραγμάτευση εκδόθηκε η Δ.Α. ΤΡΙΜ. 10/2018 η οποία ορίζει βασικούς μισθούς 650€ στις ειδικότητες του Μπουφετζή, Ψήστη, Τεχνίτη Πιτσαρίας, Τεχνίτη Ζαχαροπλάστη, Σερβιτόρου, και 610€ στους Βοηθούς αυτών.

• ΠΡΟΝΟΙΑ / ΕΤΕΑΕΠ

Εκπροσωπώντας τους ασφαλισμένους του Ταμείου Πρόνοιας Ιδιωτικού Τομέα καταγγείλαμε τις Κυβερνητικές πολιτικές για την αρπαγή της περιουσίας, των αποθεματικών και των εισφορών μας, χωρίς μελέτες και δημόσια διαβούλευση, κατ' εφαρμογή του Ν.4387/2016 και των Υπουργικών αποφάσεων οι οποίες επέβαλαν το νέο κούρεμα στα εφάπαξ βοηθήματα τα οποία πλέον μεθοδικά οδηγήθηκαν σε επίπεδα επιστροφής εισφορών.
Δεν επιβεβαιώθηκαν ασφαλώς οι αόριστες υποσχέσεις που έδινε ο Υφυπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων για ενδεχόμενη παράταση του ειδικού καθεστώτος απονομής εφάπαξ των Ξενοδοχοϋπαλλήλων με 20ετή προϋπηρεσία, μετά την ολοκλήρωση του 3ου Μνημονίου.
Η προσφυγή μας στο ΣτΕ από κοινού με τις λοιπές κλαδικές Ομοσπονδίες που εκπροσωπούσαμε τους ασφαλισμένους στο ΤΑΠΙΤ, δέχεται συνεχείς αναβολές, εκτιμούμε κατόπιν κυβερνητικών παρεμβάσεων.
Κυβερνητικές πολιτικές εξάλλου υλοποιεί η Διοίκηση του ΕΤΕΑΕΠ όπως παραδέχθηκε σε συνάντηση μας ότι απένειμε τις εφάπαξ παροχές κατά προτεραιότητα και στο τελευταίο υπάλληλο του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ πληρώνοντας από το ενιαίο ταμείο Επικουρικής Σύνταξης και Πρόνοιας, όπου κατατίθενται αδιακρίτως χωρίς οικονομική αυτοτέλεια και τα εκατομμύρια των εισφορών των Ξενοδοχοϋπαλλήλων όλης της χώρας και τις οποίες μάλιστα δήλωσαν ότι δεν «γνωρίζουν το ακριβές ποσό», ενώ για το 2017 μας χορήγησαν 1088 εφάπαξ ή μόλις 90 παροχές το μήνα!
Σημαντικά θέματα που έχουν επιλυθεί κατόπιν αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου είναι να προσμετρούνται νεότερα ένσημα έως και το Μάιο του 2016 και μετά τις αιτήσεις των ασφαλισμένων που τους κοινοποιήθηκαν απορριπτικές αποφάσεις καθώς και γίνεται άρση της ομηρίας πολλών ασφαλισμένων που δεν τους αποδίδονταν οι παροχές εφάπαξ λόγω οφειλών των εργοδοτών, πλέον με την προϋπόθεση ότι η Υπηρεσία έχει βεβαιώσει την οφειλή θα τους χορηγούνται τα εφάπαξ (και όχι η επιστροφή εισφορών).


• ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Παρά την ύπαρξη των νόμων του Κράτους 1077/80 & 3105/03, η σημερινή Κυβέρνηση κατήργησε παράνομα την Μετεκπαίδευση επί 3 συνεχείς εκπαιδευτικές περιόδους, ενώ είχε υπάρξει και μια μακρά περίοδος επί προηγούμενων Κυβερνήσεων που η υλοποίηση είχε περιοριστεί σε μόλις 4 πόλεις. Το Υπουργείο Τουρισμού έχοντας επιτέλους εξασφαλίσει την αναγκαία χρηματοδότηση και για τα επόμενα έτη, προκήρυξε και υλοποιεί Τμήματα Μετεκπαίδευσης για τους εμπειρικούς εργαζόμενους σε 10 περιοχές της χώρας (από 13 του αρχικού σχεδιασμού), αφήνοντας όμως απέξω μεγάλους τουριστικούς προορισμούς όπως το Ηράκλειο, το Ναύπλιο και η Πάτρα παρά τη μεγάλη ζήτηση από τη πολυετή διακοπή λειτουργίας της Μετεκπαίδευσης. Δυστυχώς δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον και δεν συμπληρώθηκαν αρκετά τμήματα λόγω περιορισμένου ενδιαφέροντος και καθόλου στην Αλεξανδρούπολη την Κατερίνη και τα Ιωάννινα, με τους εργαζόμενους να χάνουν μια κορυφαία ευκαιρία για απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων όπως επίδομα, υπαλληλική ιδιότητα και αποζημίωση. Φυσικά την ώρα που ορισμένοι συνάδελφοι αδιαφόρησαν ή υπονόμευσαν τη προσπάθεια μας, δεχόμασταν τα χλευαστικά σχόλια παραγόντων του Υπουργείου για το ανύπαρκτο ενδιαφέρον ή την ελάχιστη συμπλήρωση τμημάτων στο όριο, αντιπαραθέτοντας τους Ξεναγούς που για ένα (1) τμήμα κατατέθηκαν 1200 αιτήσεις!


• ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ – ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Οι κατακλυσμιαίες μεταβολές της τεχνολογίας και η επίδραση της στην απασχόληση είναι μείζον ζήτημα με δεδομένο ότι ο κλάδος έχει ένα σημαντικό ποσοστό εμπειρικών εργαζόμενων οι οποίοι για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του μέλλοντος είναι ανάγκη και να βελτιώνουν τις δεξιότητες τους και να πιστοποιήσουν τα τυπικά προσόντα τους.
Το ΙΝΕ ΓΣΕΕ σε συνεργασία με την Ομοσπονδία θα υλοποιήσει έως τον Μάιο του 2020, 69 προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης για 1.388 εργαζόμενους από το Τουρισμό. Τα προγράμματα κατάρτισης, διάρκειας 80 ωρών, θα υλοποιηθούν στο σύνολο των 13 Περιφερειών της χώρας και θα οδηγήσουν στην πιστοποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αποκτήσουν, από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης προσώπων. Οι συμμετέχοντες θα υποστηριχθούν με δύο συνεδρίες επαγγελματικής συμβουλευτικής κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος.
Η Ομοσπονδία θα συνεχίσει να διεκδικεί προγράμματα κατάρτισης, διότι είναι κρίσιμης σημασίας το κλείσιμο του χάσματος δεξιοτήτων των μελών μας ώστε να παραμένουν ανταγωνιστικοί εντός της αγοράς εργασίας ή στη διεκδίκηση ευκαιριών απασχόλησης.

• ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΣΥΣΚΕΨΕΙΣ

Πραγματοποιήσαμε και την περυσινή σαιζόν ορισμένες περιφερειακές συσκέψεις στους μεγάλους τουριστικούς προορισμούς.
Η νέα Διοίκηση θα συνεχίσει τις περιφερειακές επισκέψεις οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα ουσιαστικής επικοινωνίας της διοίκησης με τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Σωματείων και τους συναδέλφους εργαζόμενους για τα τοπικά προβλήματα της απασχόλησης και τη δημιουργία προϋποθέσεων βελτίωσης των εργασιακών συνθηκών.


• ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με τις πολιτικές ηγεσίες των συναρμόδιων Υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Τουρισμού, εκθέτοντας τα προβλήματα του κλάδου μας.
Σε αυτές τις συναντήσεις αναφερθήκαμε στα μεγάλα προβλήματα των εργασιακών σχέσεων, την επέκταση των Συμβάσεων, τα επιδόματα ανεργίας των εποχικών συναδέλφων, την ανεργία από τις απολύσεις και το κλείσιμο Ξενοδοχειακών μονάδων, τις απλήρωτες αποδοχές, την στελέχωση των ελεγκτικών μηχανισμών και την πραγματοποίηση ελέγχων, την πρακτική των σπουδαστών και το φαινόμενο της υποκατάστασης θέσεων εργασίας με προσωπικό ευκαιρίας, καθώς και απαιτήσαμε την πραγματοποίηση των προγραμμάτων μετεκπαίδευσης από το Υπουργείο Τουρισμού.

• ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ

Η Ομοσπονδία μας, όταν και όπου της ζητήθηκε από τα Σωματεία να παρέμβει, ανταποκρίθηκε άμεσα κάνοντας τις απαραίτητες κινήσεις που έφεραν σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα. Απολυμένοι συνάδελφοι ή άλλοι με οικονομικές διαφορές ζητούν καθημερινά την παρέμβαση της Ομοσπονδίας. Έχουμε προχωρήσει σε αρκετές καταγγελίες επιχειρήσεων και παρευρεθήκαμε σε εργατικές διαφορές και συμφιλιωτικές συναντήσεις στο Υπουργείο Εργασίας.

• ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΑ

Η Διοίκηση τηρώντας το Καταστατικό και τον Νόμο πραγματοποίησε τις προβλεπόμενες συνεδριάσεις του Εκτελεστικού Συμβουλίου, της Ολομέλειας της Διοίκησης και της Ελεγκτικής επιτροπής.
Για κάθε σοβαρό ζήτημα του κλάδου σας ενημερώναμε συνεχώς προς γνώση των προβλημάτων και των ενεργειών της Διοίκησης της Ομοσπονδίας μας.

• ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Η ομοσπονδίας μας συμμετείχε σε όλες τις απεργιακές κινητοποιήσεις, στάσεις εργασίας, Συλλαλητήρια και το μεγάλο Συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη αντιδρώντας για την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, τις συμβάσεις, τα επιδόματα ανεργίας, το συνταξιοδοτικό και την περικοπή των εφάπαξ κ.α.

• ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

Η Ομοσπονδία έδωσε και θα συνεχίσει να δίνουν τη μάχη για τη συλλογική ρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, την απόκρουση και ακύρωση όλων των άδικων και αντιασφαλιστικών πολιτικών που εφαρμόζονται στη χώρα μας.
Η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων συνεχίζεται με την επέκταση και ενίσχυση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης, τις απολύσεις, τις απλήρωτες αποδοχές, επιδεινώνοντας την επισφάλεια της συντριπτικής πλειοψηφίας του κλάδου μας, των εποχικά εργαζομένων.

Στο πλαίσιο αυτό διεκδικούμε και απαιτούμε για:

1. ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

• Την τροποποίηση του πλαισίου για τη κατάταξη σε κατηγορίες αστέρων και κλειδιών των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, με αναβάθμιση των υποχρεωτικών προδιαγραφών (ποσοτικών και ποιοτικών) στους τομείς της ελάχιστης σύνθεσης προσωπικού, της πρόσληψης αποφοίτων σχολών τουριστικών επαγγελμάτων, της αποδεδειγμένης γνώσης ξένης γλώσσας, της συμμετοχής και πιστοποίησης σε επιμορφωτικά προγράμματα υγείας και ασφάλειας, της αυστηροποίησης των όρων πρακτικής άσκησης και τον επιβεβλημένο διαρκή έλεγχο των επιχειρήσεων του κλάδου.
• Την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση των Σχολών του Υπουργείου Τουρισμού ως βασικού πυλώνα για την ανάπτυξη γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού στον κλάδο του Τουρισμού.
• Την αποκατάσταση και προστασία των ειδικοτήτων στη βάση της ταυτότητας των όρων απασχόλησης στον τουρισμό και τον επισιτισμό. Σύνδεση των ειδικοτήτων με τα επαγγελματικά περιγράμματα, στη βάση των συμφωνημένων αρχών διαμόρφωσής τους από τους εκπροσώπους των εργαζομένων και εργοδοτών.
• Ουσιαστική αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών, εκσυγχρονισμό των ειδικοτήτων, ανάπτυξη σύγχρονου εκπαιδευτικού υλικού, επανασχεδιασμό των προγραμμάτων σπουδών βασιζόμενων στα τριμερώς πιστοποιημένα επαγγελματικά περιγράμματα, ουσιαστική παρακολούθηση της πρακτικής άσκησης των σπουδαστών - εκπαιδευομένων, εφαρμογή εναλλακτικών και σύγχρονων εκπαιδευτικών μεθοδολογιών που θα διευκολύνουν τη μαθησιακή διαδικασία κλπ., τα οποία μπορούν και πρέπει να επιτευχθούν με τη διασφάλιση της συνεχούς εργατικής συμμετοχής στην αναμόρφωση και βελτίωση της τουριστικής εκπαίδευσης στο σύνολό της.
• Ανάπτυξη συστημάτων πιστοποίησης προσόντων του εργατικού δυναμικού σε σχετικές ειδικότητες του κλάδου. Τα συστήματα πιστοποίησης των εργαζομένων στον κλάδο οφείλουν να αποτελούν συνέχεια της τουριστικής εκπαίδευσης και των πιστοποιημένων επαγγελματικών περιγραμμάτων με τη διασφάλιση της συνεχούς εργατικής συμμετοχής στη διαμόρφωση και τη λειτουργία τους
• Δημιουργία παρατηρητηρίου των εξελίξεων στον κλάδο, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, με στόχο την αποτύπωση των νέων τάσεων και προοπτικών στην τουριστική ¨βιομηχανία¨ και την παρακολούθηση/διάγνωση των νέων εκπαιδευτικών αναγκών στην τουριστική εκπαίδευση.
• Οποιαδήποτε ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων, από την πολιτεία, να συνδυάζεται με τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας χωρίς απολύσεις και των καταληκτικών ημερομηνιών επαναπρόσληψης.

2. ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

• Ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και κατάργηση όλων των νόμων που απορρυθμίζουν και ελαστικοποιούν την απασχόληση, μειώνουν μισθούς και συντάξεις, αυξάνουν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, οδηγούν στην εξαθλίωση την ελληνική κοινωνία.
• Άμεσος ανασχεδιασμός των πολιτικών της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας, η υλοποίηση των οποίων οφείλει να είναι συμβατή με τους επίσημους ορισμούς τους και σύμφωνη με τα οριζόμενα στα διεθνή και ευρωπαϊκά κανονιστικά κείμενα για την προστασία των ασκούμενων και την αποφυγή υποκατάστασης και αντικατάστασης των θέσεων εργασίας.
• Κάρτα εργασίας και τραπεζική μισθοδοσία για προστασία της απασχόλησης και εξορθολογισμό της αγοράς εργασίας.
• Προστασία από τις απολύσεις, με την ενίσχυση του προστατευτικού πλαισίου του άρθρου 8 του Ν.1346/1983 για τη στοιχειώδη προστασία των ελαχίστων ορίων αξιοπρεπούς εργασίας και την επιβίωση των εποχικά εργαζόμενων που συνιστούν τη συντριπτική πλειοψηφία στον κλάδο
• Αυστηρή εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για την υγιεινή και Ασφάλεια της εργασίας. Καθιέρωση του θεσμού "Συνήγορος του εργαζόμενου". Προώθηση εργατικού και κοινωνικού ελέγχου, ίδρυση φορέα επαγγελματικού κινδύνου.

3. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ:

Διεκδικούμε:

• Κατάργηση του Ν.3986/11 που έθεσε πλαφόν στην επιδότηση ανεργίας. Ενεργητικές πολιτικές ενίσχυσης της απασχόλησης και μείωσης της ανεργίας. Αύξηση και επιμήκυνση του επιδόματος ανεργίας, αποκατάσταση των μηνών επιδότησης ανάλογα με την απασχόληση των εποχικά εργαζόμενων στον Τουρισμό.
• Αύξηση του επιδόματος ανεργίας στο ύψος του 80% του μισθού.
• Απαγόρευση των απολύσεων σε επιχειρήσεις που έλαβαν κρατική χρηματοδότηση ή επιδοτήσεις.
• Νέο αναπτυξιακό μοντέλο που θα δημιουργεί νέες και σταθερές θέσεις εργασίας που θα αντιμετωπίζει το εφιαλτικό πρόβλημα της ανεργίας και θα ενισχύει την κοινωνική συνοχή.

4. ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

• Απαιτούμε η κοινωνική ασφάλιση και το δικαίωμα συνταξιοδότησης (κύριας και επικουρικής) να λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα του εργασιακού βίου των εργαζομένων στον κλάδο, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι εποχικά εργαζόμενοι και δυσκολεύονται να καλύψουν εκ των πραγμάτων τις ελάχιστα απαιτούμενες ημέρες ασφάλισης για πλήρη συνταξιοδότηση. Να αναγνωρίζεται ως συντάξιμος χρόνος ο χρόνος επιδότησης ανεργίας.
• Απαιτούμε την καταβολή από το Κράτος των θεσμοθετημένων υποχρεώσεων του και των χρεών του καθώς και την είσπραξη των χρεών από τους εργοδότες, τη δημιουργία νέου αποθεματικού, την αποκατάσταση των αδικιών στα Β.Α.Ε. από την έξοδο ειδικοτήτων, την εξάλειψη της μαύρης εργασίας, της εισφοροδιαφυγής και την κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων.
• Υπεράσπιση του Δημόσιου Ασφαλιστικού Συστήματος, Καθιέρωση κοινωνικού πόρου υπέρ της κοινωνικής ασφάλισης. Ενίσχυση της πρωτοβάθμιας περίθαλψης.
• Ανατροπή όλων των πολιτικών λεηλασίας των αποθεματικών των Ταμείων Πρόνοιας και υπεράσπιση των εφάπαξ παροχών.

5. ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

• Διεκδικούμε αναπτυξιακό και δίκαιο φορολογικό σύστημα που θα αναδιανέμει δίκαια τον πλούτο της χώρας μας. Ριζοσπαστική φορολογική μεταρρύθμιση υπέρ μισθωτών και συνταξιούχων και πάταξη της φοροδιαφυγής και της φοροκλοπής που λειτουργεί εις βάρος τους.

ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

− ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
− ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
− ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
− ΟΡΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ/ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
− ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΕΠΟΧΙΚΩΝ
− ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ/ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
− ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ/ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
− ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΕΦΑΠΑΞ ΠΑΡΟΧΩΝ
− ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
− ΜΕΤΩΠΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ

Συναδέλφισσες - οι

Ο μόνος δρόμος εν μέσω της μακροχρόνιας κρίσης και απονομιμοποίησης των πάντων, είναι η πύκνωση των γραμμών του συνδικαλιστικού κινήματος για την προάσπιση της απασχόλησης και των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, για να δώσουμε φωνή και διαπραγματευτική ισχύ σε όλους τους εργαζόμενους και κυρίως τους ανέργους του ιδιωτικού τομέα.

ΣΑΣ ΚΑΛΩ ΟΛΟΥΣ, ΑΦΟΥ ΚΡΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΣΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΜΑΣ, ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΟΜΟΦΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ, ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ΙΣΧΥΡΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΕΤΕ ΤΟΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ, ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

Υπολογισμός Μισθού

Επικαιρότητα

ΠΩΣ ΑΜΕΙΒΕΤΑΙ Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ...

Περισσότερα...

ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ...

Περισσότερα...

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΩΡΟΥ ΠΑΣΧΑ 2019...

Περισσότερα...

ΔΙΟΡΙΣΤΗΚΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ...

Περισσότερα...

ΠΩΣ ΑΜΕΙΒΕΤΑΙ Η ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ...

Περισσότερα...

Καταγγελίες Εργαζομένων